Peste 6000 de copii cu cerinţe educaţionale speciale sunt înscrişi în învăţământul de masă în România. Chiar dacă legislaţia sprijină integrarea acestor copii, prezenţa lor în clasă adesea duce la situaţii tensionate, sau chiar la discriminare.
Mădălina Turza, preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, pregăteşte un manual dedicat incluziunii, menit să-i sprijine pe dascălii care se confruntă cu gestionarea unei clase din care face parte un copil cu dizabilităţi:
Mădălina Turza: Suportul de curs cuprinde o serie de metode practice de psihopedagogie incluzivă. Se adresează psihopedagogilor, profesorilor, psihologilor care lucrează cu copii cu dizabilităţi în şcolile de masă – şi nu numai – din România. Practic va fi un curs dedicat tuturor dascălilor care doresc să înveţe aspecte legate de predarea diferenţiată, de valoarea formativă, de adaptarea curriculumului, adică toate acele aspecte care din păcate reprezintă o necunoscută pentru profesorii din învăţământul de masă. Nimeni nu a avut răgazul şi aplecarea să se uite la nevoile acestor profesori şi a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale care intră în învăţământul de masă.
Publicat in: 28 aug. 2019 de Andreea Nagy, pe RadioCluj.ro